Vértezze fel magát a megtévesztő adathalász hívásokkal és üzenetekkel szemben!

Az Intrum soha nem kéri ügyfeleitől, hogy megosszák személyes adataikat, például jelszavaikat, fizetési adataikat vagy ellenőrző kódokat telefonon, e-mailben vagy SMS-ben. Ha ilyen megkeresést kap, ne válaszoljon rá. Amennyiben kérdése van a beérkező megkeresésekkel kapcsolatosan, Ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére!

 

     

Változások ügyfélszolgálatunk elérhetőségében

  • 2025. április 30. - telefonos ügyfélszolgálatunk 08:00-20:00 között elérhető
  • 2025. május 1-2. - ügyfélszolgálatunk zárva tart
  • 2025. május 17. - ügyfélszolgálatunk 8.00-16.30 között elérhető
     

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy befizetését már az OTP SimplePay felületén is rendezheti. 
Az INTRUM Zrt. által SMS-ben vagy e-mail-ben kiküldött linkre kattintva, vagy a postai úton, levélként kiküldött értesítőinkben található QR kód beolvasásával az OTP SimplePay felületére jut el, ahol bankkártyás befizetéssel teljesítheti fennálló esedékes tartozását. A SimplePay felületén teljesítendő befizetésekkel kapcsolatos további részletekért IDE kattintva tájékozódhat.

     

Mivel foglalkozik az Intrum?

Levelet kapott az Intrumtól, de nem világos, miért? Az alábbiakban bemutatjuk, mivel foglalkozik a vállalat, hogy milyen okból kereshettük Önt, és hogy mi a teendő, ha fizetési felszólítást kapott tőlünk.

Az Intrum Magyarország Európa piacvezető vállalata, ami  követeléskezeléssel (adósságkezeléssel) foglalkozik. Bár a cég számos egyéb pénzügyi szolgáltatással is foglalkozik, a legtöbben akkor találkoznak vele, ha van valamilyen kifizetetlen, lejárt tartozásuk egy bank vagy más hitelező, szolgáltató felé. Az Intrum célja, hogy segítsen az adósoknak teljesíteni adósságfizetési kötelezettségüket.

Miért keresett meg engem az Intrum?

Ha levelet, sms-t vagy telefonhívást kapott az Intrumtól, szinte biztos, hogy kifizetetlen számlája vagy tartozása van (lejárt banki hitel, áruhitel, mobil-előfizetés stb.).

Elsőre meglepő lehet, hogy a kifizetésre váró hiteléről nem a hitelezőtől, hanem egy harmadik féltől kapott levelet. Több oka is lehet azonban annak, hogy egy cég nem maga keresi meg az adós ügyfeleit, hanem egy másik vállalatnak adja át a feladatot. Egy nagyvállalatnak, például egy banknak gyakran egyszerre több tízezer kifizetetlen tartozást kell kezelnie (a bank szemszögéből ezeket nevezzük kintlévőségeknek), amire sokszor nincs belső kapacitása, ezért a feladatot átruházzák egy külsős cégre. Probléma lehet az is, hogy a hitelezőnek nincs gyakorlata az adósok megkeresésében, ezért bíz meg a feladattal olyanokat, akiknek ez a szakmájuk.

Milyen vállalt az Intrum?

Az Intrum követeléskezelő cégként mintegy 120 éves múltra tekint vissza. A cégcsoport vállalatai ma Európa 24 országában jelen vannak, és évente több százezer tartozásos ügyet oldanak meg az adós ügyfelekkel közösen. Az Intrum többféle követeléskezelési szolgáltatást nyújt a céges partnereinek, például képviseli őket az ügyfelek megkeresésekor. Máskor az Intrum megvásárolja a cég kintlévőségeit: ha lejárt egy hitelszerződés fizetési határideje, a hitelezőnek joga van felmondani azt, és a tartozást eladni egy harmadik félnek. Ilyenkor az Ön eredeti tartozása átkerül az Intrumhoz, vagyis Önnek, mint ügyfélnek már az Intrum felé lesz tartozása. Ez nem jelenti azt, hogy Önnek duplán kell fizetni (hiszen az eredeti hitelező már megkapta a pénzét, ezért az ő irányába Ön már nem is tudja rendezni a tartozását) sőt, az Intrumtól rendkívül kedvező fizetési feltételeket kaphat a követeléskezelés során.

Ahogy más európai országokban, a követeléskezelés folyamatát Magyarországon is jogszabályok szabályozzák. Az adósságkezelő cégnek számos, az adós érdekeit védő előírást kell betartania, tájékoztatnia kell például a kezelt adósság részleteiről, lehetőséget kell adni új fizetési megállapodásra, és be kell számolnia a fizetés aktuális egyenlegéről. A magyar követeléskezelési piac vezető vállalata, az Intrum a jogszabályok mellett saját etikai kódexének előírásait is követi: az ügyfeleket teljes körűen tájékoztatjuk az aktuális ügyeikről, minden követelést egyedileg, empatikusan kezelünkés szükség esetén méltányos fizetési megoldásokat dolgozunk ki.