European Payment Report 2024
Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti a European Payment Report című jelentését, melyhez 25 ország több ezer európai vállalkozás megkérdezése alapján állít össze.
European Payment Report
Az európai fizetési jelentés (EPR) betekintést nyújt az európai vállalkozások fizetési szokásaiba, megvizsgálja a késedelmes fizetésekkel, a számlafizetési gyakorlatokkal kapcsolatos trendeket, és az általános pénzügyi kockázatokat.
Az EPR értékes forrás a vállalkozások és a politikai döntéshozók és elemzők számára, akiket érdekel a vállalatok számlafizetési gyakorlata. Rávilágít a kihívásokra, a követelések és a pénzforgalom kezelésével kapcsolatos lehetőségekre és ajánlásokat tesz a vállalkozások számára a kapcsolódó kockázatok mérséklésére annak érdekében, hogy javíthassák pénzügyi teljesítményüket.
Amennyiben szeretné letölteni az aktuális és a korábbi évek felméréseit, kérjük a regisztrációnál adja meg nevét és email címét. Köszönjük!
Az európai vállalkozások óvatosan optimisták, a magyarok kevésbé derűlátók
Az európai vállalkozások hangulata javuló tendenciát mutat, ugyanakkor realisták az új lehetőségeket illetően. Átlagosan a vállalkozások harmada érzi úgy, hogy éves szinten erősebb lett. Ezzel szemben a magyar megkérdezettek jóval kisebb aránya gondolja így, évről-évre egyre pesszimistábban vélekednek gazdasági helyzetükről.
Realisták azzal kapcsolatban, hogy a következő években mit érhet el a vállalkozásuk, keresik az innovatív megoldásokat. A magyar vállalatok felismerték a digitalizáció stratégiai jelentőségét, egyre fontosabbnak tartják az új digitális üzleti modellek (például online szolgáltatások) kifejlesztését.
A cégek likviditása egyre kedvezőbb, pénzügyi folyamataik azonban további fejlesztést igényelnek
A megkérdezettek háromnegyede stratégiai prioritásnak tekinti likviditásuk és pénzforgalmuk fejlesztését, ugyanis az európai vállalkozások együttesen nagyjából 10,5 milliárd euró fennálló követelésről számoltak be.
Az előző évhez képest az európai vállalkozások hetente valamivel kevesebb időt töltenek az ügyfelek késedelmes fizetéseinek kezelésével (például emlékeztetők küldésével vagy telefonhívásokkal). 2023-ban hetente 10,47 órát fordítottak erre, míg 2024-ben már 10,15-öt. Magyarországon ebből a szempontból némileg kedvezőbb a helyzet, átlagosan 9,53 órát töltenek el hetente a kintlevőségek kezelésére, ami éves szinten 70 napot tesz ki.
A vezetők nagy reményeket fűznek a mesterséges intelligencia használatához a back-office-ban
A feltörekvő technológiában lehetőséget látnak: közel felük azt gondolja, hogy a mesterséges intelligencia képes lenne javítani a késedelmes fizetések kezelését, és ha nem alkalmazzák a back-office folyamatokban, akkor lemaradnak a versenytársaktól. Ehhez azonban képzésbe kell fektetniük, ugyanis a munkaadók több mint fele nem talál MI-készséggel rendelkező munkavállalókat házon belül.
Tisztában vannak a mesterséges intelligencia hátrányaival és veszélyeivel, az elfogult döntéshozatallal. Tartanak attól, hogy elvesztik az irányítást a folyamatok felett, valamint nem látják át, hogy mi alapján hoz a mesterséges intelligencia döntéseket.
Letöltés
Regisztráció után lehetségesloading...